trampoline oefeningen

We hebben het op Flexbounce vaak over de vele voordelen van trampolinespringen voor zowel jong als oud. Maar hoe haal je het maximale uit jouw fitness trampoline en workouts? Daarvoor geven we regelmatig adviezen, zowel voor beginners als gevorderden, en tips voor leuke oefeningen. Maar met hoeveel minuten per dag op de fitness trampoline profiteer je eigenlijk van al deze mooie voordelen? Dat willen we graag in de blogpost van vandaag verder toelichten.

Het beweegadvies in Nederland

Of je nu jong of oud of man of vrouw bent, voldoende bewegen is voor iedereen belangrijk. Maar wat is nu eigenlijk voldoende bewegen? De richtlijn in Nederland is dat volwassenen minstens 150 minuten per week matige of zwaar intensieve inspanning doen, verspreid over verschillende dagen. Daarbij geldt ook het advies om minstens twee keer per week spier- en botversterkende oefeningen te doen. Deze adviezen zijn afkomstig van het Kenniscentrum Sport: een Nederlands instituut dat zich inzet voor het stimuleren van sport en beweging voor mensen van alle leeftijden.

Wat betekent deze richtlijn?

Zo’n richtlijn voor bewegen is natuurlijk handig, maar wat betekent het concreet voor jou en mij? Eenvoudig gezegd betekent 150 minuten per week matig of zwaar intensieve inspanning dat men zo’n 20 minuten per dag zou moeten bewegen. Dat kan werkelijk waar van alles zijn. Matig of zwaar intensieve inspanning klinkt als intensief sporten. Maar een stevige wandeling, een fietsrit naar het werk of intensief tuinieren geldt ook al als voldoende beweging. Als je het zo benadert, is 20 minuten per dag niet zoveel, toch? En wat betreft minstens twee keer per week bot- en spierversterkende oefeningen: daar is de fitness trampoline uitermate geschikt voor.

Hoeveel minuten trampolinespringen

Als je de richtlijn zou vertalen naar een workout op de fitness trampoline dan zou je op de Flexbounce trampoline direct twee vliegen in één klap slaan: je komt namelijk tot matig of inspannend bewegen én je werkt aan het versterken van botten en spieren. Nu is 20 minuten per dag op de fitness trampoline misschien niet voor iedereen haalbaar. Maar als je onthoud dat een simpele wandeling of fietstocht ook al meetelt als beweging, hoef je ook niet 20 minuten dagelijks op de trampoline te staan. En een dagje overslaan is ook geen ramp. Houd als richtlijn voor jezelf aan dat je gemiddeld 10 minuten per dag op de trampoline staat. Met zo’n 10 minuten per dag trampolinespringen profiteer je al van alle gezondheidsvoordelen van een workout op de fitness trampoline. Je verbetert de stofwisseling, werkt aan sterkere spieren en soepelere gewrichten, de vetverbranding verbetert én je wordt er nog blij van ook!

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *