sterke armen

10 supereffectieve oefeningen voor sterke armen

Regelmatig sporten is goed voor iedereen. Het zorgt voor een gezond hart, een goede conditie, soepele spieren en gewrichten en het verkleint de kans op hart- en vaatziekten, diabetes, borst- en darmkanker en diverse andere ziektes. Daarnaast werk je, door regelmatig te sporten, aan een strak lichaam en dat is voor veel mannen en vrouwen ook een belangrijk doel. Daar delen wij graag populaire en effectieve oefeningen voor. Eerder deelden we al 10 oefeningen voor stevige billen en 10 oefeningen voor een strakke buik. Vandaag delen we 10 supereffectieve oefeningen voor sterke armen. Deze oefeningen kun je gewoon op de grond doen, maar zijn veelal ook goed te combineren met een work-out op de fitness trampoline.

#1 Plank

Planking is een populaire oefening die niet alleen de armspieren traint, maar ook veel andere spiergroepen. Tijdens de oefening leun je op je handen of onderarmen en tenen terwijl je jouw lichaam als een plank zo stijf houdt. Span de buikspieren en bilspieren goed aan en houd deze houding zo lang mogelijk vol.

#2 Push-up

De push-up is een klassieker, maar nog best een uitdaging voor velen. Tijdens een push-up start je in dezelfde houding als de plank, maar laat je jouw lichaam voorzichtig naar de grond zakken door de ellebogen te buigen. Dan duw je jouw lichaam weer omhoog. Dit herhaal je zo vaak als je wilt.

#3 Arm circles

Deze oefening lijkt eenvoudig, maar is erg intensief als je het lang volhoudt. Je strekt je armen zijwaarts en draait snelle, kleine rondjes met de armen gestrekt. Dit kan zowel voorwaarts als achterwaarts.

#4 Plank tap

Deze oefening is een variatie op de plank. In plaats van bewegingloos in de houding blijven staan, tik je om en om met de ene arm de andere schouder aan. Zo leun je voor even op slechts één arm en dat maakt de oefening nog intensiever.

#5 Tricep dip

Dit klinkt wellicht als een ingewikkelde oefening, maar niets is minder waar. Je hebt een stoel of krukje nodig voor de oefening om op te leunen met de handen, vingers wijzen naar je lichaam toe. Houd je hielen op de grond en neem een soort zittend positie aan, maar laat je billen de grond niet raken. Duw jezelf nu omhoog met de armen en laat weer zakken.

#6 Inchworm

De inchworm klinkt als een heel gekke oefening, maar is heel populair. Je begint de oefening staand, met de voeten op heupwijdte, en breng je armen naar de grond. Vervolgens loop je met de handen naar voren om zo tot een plankpositie te komen. De voeten blijven op hun plaats. Dan breng je de handen weer terug naar de voeten en kom je overeind. De oefening is eenvoudig uit te voeren, maar erg intensief.

#7 Arm raises

Je hebt helemaal geen gewichten nodig om arm raises te doen. Je begint met de armen licht gebogen in een hoek van 90 graden naast je lichaam. Dan breng je de armen omhoog, boven je hoofd, en je laat ze weer zakken. Dit herhaal je naar wens.

#8 Side plank

Deze oefening is ook een variatie op de eerdergenoemde plank. Tijdens deze oefening leun je op je voorarm en de zijkant van je voet terwijl je jouw lichaam recht houdt. Het is een goede oefening voor de armspieren, maar ook voor de buikspieren.

#9 Chest press pulse

Deze armoefening is enorm intensief en zou je langzaam uit moeten bouwen. Je brengt je onderarmen samen voor je borst en gezicht en vervolgens til je de armen lichtjes op. Dit creëert een pulserende beweging. Na een aantal lifts zul je de oefening direct in je bovenarmen voelen.

#10 Plank up-down

Ook deze oefening is een variatie op de plank. Je begint zoals de plank oefening begint. Vervolgens laat je jezelf zakken op de onderarmen en breng je jouw lichaam weer omhoog op de handen. Houd vooral de vorm en span je spieren aan. Het is erg intensief en een goede oefening voor zowel de armspieren als de buik- en bilspieren.

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *