fitness trampoline

Bestond jouw winterperiode ook uit vooral binnen vertoeven, voor de tv met een zak chips? Dan ben je zeker niet alleen. De meeste mensen hebben in de winter vaak minder energie en minder zin om in beweging te komen. De dagen zijn kort, de temperaturen zijn laag en de zin om te sporten is veel minder aanwezig dan anders. Nu het zonnetje zich weer vaker laat zien, krijgen mensen echter weer de behoefte om in beweging te komen en fitter te worden. En daar helpen wij natuurlijk graag bij. Daarom geven wij in dit artikel tips om eenvoudig die winterkilo’s te verliezen en conditie op te bouwen op de fitness trampoline.

fitness trampoline

Kom in beweging

Om fitter te worden en de winterkilo’s te verliezen, zijn een gezond eetpatroon en beweging essentieel. Maar dat kan voor veel mensen nog best een uitdaging zijn. Want hoe vind je de tijd en de zin om te gaan sporten? Misschien helpt deze informatie bij het vinden van de juiste motivatie. Uit een onderzoek van de Universiteit van Utah, gepubliceerd in de American Journal of Health Promotion, is namelijk gebleken dat elke vorm van intensief bewegen helpt bij het afvallen. Uit de resultaten bleek dat in de strijd tegen de overtollige kilo’s, de intensiteit van de beweging belangrijker is dan de duur ervan. Vrouwen die zich tijdens de dag af en toe een minuut intensief inspannen, verminderen hiermee hun kans op overgewicht met maar liefst 5 procent. Bij mannen wordt deze kans verminderd met 2 procent. Elke actieve minuut die je hieraan toevoegt per week, geeft een daling in jouw BMI van 0,07.

Voor iedereen die graag in vorm komt, is het geruststellend om te weten dat elke actief minuut bijdraagt aan een fitter lijf. Met deze boodschap in het achterhoofd kun je jezelf natuurlijk goed motiveren om toch even die ene oefening te doen, die wandeling te maken of die workout te starten! En op de fitness trampoline van Flexbounce is elke minuut ook nog eens hartstikke leuk.

Oefeningen om die winterkilo’s te verliezen

Om je op weg te helpen op de fitness trampoline delen we regelmatig leuke oefeningen. Dit kunnen oefeningen zijn om je te leren springen op de trampoline. Maar we delen ook workouts voor beginners en gevorderden. Om het gewichtsverlies een handje te helpen, delen we vandaag een aantal workouts om op leuke manier die extra winterkilo’s te verliezen. Je kunt deze oefeningen natuurlijk zo vaak doen als je zelf wilt en zo intensief maken als jij nodig vindt. Luister bij het sporten altijd goed naar je eigen lichaam.

Rebounder for Weight Loss Workout van Lauren Roxburgh

Lean in 15 Rebound & Sculpt van van Hip Studio

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *