fit blijven in de herfst

Nu de zomer officieel ten einde is en de dagen al merkbaar korter worden, is vaak de motivatie om te bewegen ook een stuk minder. Weg zijn actieve dagen aan het strand, de gezellige avondwandelingen in de vakantie en de fietsritjes met het gezin. Wandelen en fietsen is toch net wat minder aantrekkelijk op grauwe, regenachtige dagen in de herfst. Wij delen vandaag 5 tips om toch in beweging te komen en fit te blijven in de herfst.

#1 Geniet van de herfst

Alhoewel de zomer hét seizoen bij uitstek is om hele dag buiten te vertoeven, heeft de herfst ook zo zijn charme. Het is minder warm buiten, waardoor het op droge dagen veel prettiger is om een wandeling te maken. Daarnaast verandert het landschap langzaamaan en die aantredende herfst is prachtig om te zien. Zie er de voordelen van in en maak ontspannen wandelingen in het bos of park.

#2 Het belang van zonlicht

In de zomer zijn we vaak heel veel buiten, maar in de herfst en winter blijven we het liefst op de bank zitten waar het lekker warm is. Het is wellicht comfortabel, maar naar buiten gaan is in veel opzichten gezonder. Zo is dagelijks zonlicht ontzettend belangrijk voor een goede gezondheid vanwege de aanmaak van vitamine D. Daarnaast word je van frisse lucht en zonlicht bewezen gelukkiger. Genoeg redenen dus om toch dagelijks even naar buiten te gaan, al is het maar voor een blokje om.

#3 Zorg voor goede sportkleding

Ben jij een fanatieke buitensporter die ook graag in de herfst en winter naar buiten gaat? Zorg dan voor een goede sportoutfit. In de zomer is dit relatief eenvoudig, maar in de koudere maanden is het belangrijk om te kiezen voor kledingstukken die beschermen tegen de kou, maar ook het transpiratievocht afvoeren. Kies voor kwalitatief goede sportkleding en een stevig sportjack om ook in de gure maanden de deur uit te kunnen voor een rondje hardlopen, een fietstocht of een wandeling.

#4 Ga binnen sporten

Als het weer buiten niet zo prettig is, kies er dan vaker voor om binnen te sporten. Dit kan in de sportschool of bij een sportvereniging, maar natuurlijk ook in jouw eigen huis. Er zijn tal van mogelijkheden om binnen te sporten. Dit kan onder begeleiding van diverse video’s op YouTube, maar ook met een yogamat of een fitness trampoline. Kies een activiteit die past bij jou en je zult je verheugen op jouw workouts.

#5 Beweeg op andere manieren

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om fit te blijven. Je hoeft niet perse dagelijks te sporten om aan jouw conditie en lijn te werken. Als je ervoor zorgt dat je dagelijks een paar momenten hebt dat je je net wat meer inspant en de hartslag wat omhoog brengt, ben je al op de goede weg. Denk hierbij aan het nemen van de trap in plaats van de lift, of een korte wandeling naar de supermarkt in plaats van met de auto. Het zijn juist die kleine gewoontes die zorgen voor een gezond en fit lijf.

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *