summer body

De zomer komt er weer aan en we gaan weer minder kleding dragen, de beste reden is natuurlijk om je lichaam fit te krijgen! Al die wintervetjes moeten er weer af, maar dat is lastig. Daarom hebben wij 10 tips op een rijtje gezet om met een fit lichaam de zomer in te gaan!

1. De summer body challenge

Er zijn ontzettend veel challenges. Voor een challenge moet je wel een doorzetter zijn, elke dag wordt het een stukje zwaarder. Je hebt bijvoorbeeld de plank challenge, waarbij je elke dag een aantal seconden moet planken, elke dag wordt dit zwaarder. Ook is er de squad challenge, je begint dan met 50 squads op een dag en elke dag komen er meer squads bij.

2. Gezond en gebalanceerd eten

Natuurlijk is het heerlijk om een chocolaatje te eten of een lekker croissantje in de ochtend, maar doe dit niet elke dag! Je hoeft niet meteen een zwaar dieët te volgen, maar let wel op wat je eet en hoeveel je eet! Een goede afwisseling is om zo nu en dan een gezonde smoothie te drinken, dit is een echte vitamine booster!

3. Accepteren

Wat heel belangrijk is en wat je absoluut niet moet vergeten is dat je moet accepteren hoe je er uit ziet. Het is niet nodig om te luisteren wat andere over je vinden. Als jij je prettig voelt in je lichaam en hoe je er uit ziet is dat prima! Daar gaat het om.

4. Niet te snel eten

Als je snel eet krijg je sneller trek, dus doe rustig aan met je lekkernij en geniet er van. Ook is het bewezen dat je met een kleiner bord minder eet, dat is zeker het proberen waard!

5. Blijven drinken

Vooral niet vergeten om te blijven drinken. In water zitten geen calorieën! Dit is perfect om de hele dag te drinken. Is water niet je favoriete drankje? Probeer het dan eens wat lekkerder te maken door hier vers fruit bij te doen. Het beste is om 2 liter water op een dag te drinken.

In bijvoorbeeld een glas appelsap zitten al 80 calorieën. Drankjes met suiker zorgen ervoor dat je er meer wilt drinken, dus krijg je ‘onbewust’ veel suiker binnen.

6. Mini work-outs

Een half uur bewegen per dag is al voldoende. Je kan thuis een work-out doen, of op de sportschool. Een paar sit-ups en squads en je hebt je spieren weer getraind! Train je nog helemaal niet? Begin dan met om de dag een half uurtje thuis trainen. Daarna kan je dit altijd uitbouwen! De ultieme tip voor een summer body dus!

7. Lekker simpel, verfrissend en heel lekker. #Smoothies!

Smoothies, wat zijn ze toch heerlijk. Je hebt ze in alle soorten en smaken. Smoothies kan je heel makkelijk thuis maken, met groente en/of fruit. Ze geven je een goed gevuld gevoel en het smaken heel goed!

8. Stel een doel voor je zelf!

Stel een doel voor je zelf. Als je dat doel hebt bereikt mag je je zelf lekker verwennen met bijvoorbeeld nieuwe (sport)kleding! Zo blijf je niet alleen gemotiveerd, maar komt je summer body extra goed uit.

9. Op de fiets naar je werk

Ga op je fiets of misschien wel lopend naar je werk. Je bent in beweging en lekker in de buitenlucht en dit is een van de eerste stappen naar jou summer body.

10. Meer krachttraining

Doe vooral krachttraining om jouw ultieme summer body te krijgen, je verbrand hier veel calorieën mee. Doe de work-out minimaal 3 keer per week. Wat vooral goed is om te trainen zijn lunges, buikspieren, push ups en bilspieren. Je bilspieren zijn de grootste spieren van je lichaam, dus met het trainen hiervan verbrand je veel calorieën!

Summer body

Als je je aan deze 10 tips houdt heb jij straks de perfecte summer body! Dus stel een goed doel voor je zelf en als je dat behaald hebt trakteer jezelf op een lekkere smoothie na afloop. Nog een bonus tip, train samen met een vriend of vriendin. Samen kan je elkaar nog meer motiveren!

 

Flexbounce wenst jullie veel succes met werken aan jullie #summerbody !

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.