Gezondheid

De voordelen van Flexbounce
Trampoline springen is een speciale vorm van lichamelijke oefening, die effectief is om gewicht te verliezen. Trampoline springen houdt in dat je op en neer beweegt. Als je dat doet, bewegen ook al je lichaamscellen op en neer. De cellen zijn dus in feite aan het trainen. Ze raken elkaar tijdens de verticale bewegingen van het lichaam en krijgen daardoor een sterkere structuur.

 

Flexbounce optimaliseert:

  • De lichaamshouding | Springen draagt bij tot verbetering van de lichaamshouding. De spieren worden strakker en sterker en dat verbetert de algemene lichaamshouding. Ook je timing wordt beter.
  • De coördinatie en het balans | Als je start met springen, kun je het misschien nog moeilijk je evenwicht bewaren en/of midden van de trampoline te blijven. Maar na een tijdje gaat het vanzelf en optimaliseer je je balans en krijg je een beter evenwichts- en coördinatiegevoel.
  • De zuurstoftoevoer | Een ander voordeel van trampoline springen is dat het de zuurstoftoevoer naar alle organen van het lichaam verbetert. Hierdoor krijg je meer energie.
  • De omzetting van glucose | De omzetting van glucose in glycogeen beter, wat ook leidt tot meer energie.
    De hartspieren | Het trampoline springen op de trampoline ‘duwt’ of ‘stuwt’ het bloed uit het hart. De hartspieren worden hier sterker van.

 

Flexbounce stimuleert:

  • De lichaamscellen | Het springen stimuleert de lichaamscellen, om afval- en gifstoffen uit te drijven. Afvalstoffen die worden afgevoerd zijn onder andere: kankercellen, gevangen eiwitten, bacteriën, virussen, gifstoffen en andere lichaamsvreemde stoffen.
  • Het lymfestelsel | De Flexbounce stimuleert ook het lymfestelsel. Het lichaam krijgt hierdoor meer weerstand tegen ziektes en kwalen.

 

Afvallen
Door gebruik van de Flexbounce, heeft dit effect op verschillende lichaamsdelen en -processen. Het is gezond en past goed bij het afvallen en is reuze gezond. Daarnaast is het ontzettend leuk om te doen. Doe het, als je er eenmaal mee begonnen bent, regelmatig. Doe het in het begin maar 10 minuten en voer het langzaam op en/of combineer het met andere vormen van training. Voor een goed resultaat, zorg dat je minstens 4 keer per week traint.

 

De Flexbounce is effectief voor je lichaam en geest.

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.