mini-trampoline

Krachttraining is een belangrijk soort training dat veel mensen eigenlijk maar liever overslaan. Even een uurtje op de crosstrainer vinden ze vaak al genoeg. De reden dat krachttraining wordt overgeslagen is simpel; veel vrouwen hebben als enige doel het verliezen van vet, het verbranden van calorieën en het veranderen van hun uiterlijk. Gelukkig is er een verandering gaande in de sportwereld, waarbij steeds meer vrouwen ook krachttraining gaan doen. In deze blog geef ik je vier redenen waarom je je krachttraining niet moet overslaan!

1. Je voelt je krachtig

Door krachttraining in je trainingsschema te verwerken zal je merken dat je lichaam in veel meer dingen in staat is dan je eigenlijk dacht. In tegenstelling tot proberen om zo veel calorieën te verbranden als mogelijk en elke training volledig uitgeput te eindigen, wordt je steeds sterker en gaat elke training makkelijker!

2. Alles is meetbaar

Op de cardio machines die je normaalgesproken gebruikt staat wel een calorieën meter, maar deze is echter voor de meeste mensen helemaal niet accuraat. Dus weet je eigenlijk nog steeds niet hoeveel calorieën je verbrand heb.

Met krachttraining kan de je ene week met moeite 20 keer opdrukken en een week later doe je het met gemak 25 keer. Hierdoor krijg je een veel beter gevoel in welke mate je sterker wordt!

3. Het is de ultieme motivatie

Veel mensen zien hun dagelijkse workout helaas nog steeds als een soort straf. Alleen een workout doen omdat het nou eenmaal moet, dat is niet echt de lekkerste motivatie. Door krachttraining te doen merk je dat je elke week sterker wordt. Zodra je dat ziet, dan is zo’n workout de volgende keer toch een stuk leuker!

4. Het is bewezen dat krachttraining werkt!

Sterker worden door middel van krachttraining is een bewezen manier om het lichaam te transformeren en daadwerkelijk de gewenste resultaten te behalen. Als je workouts laatste tijd altijd op cardio gericht zijn geweest of je hebt je op zoveel mogelijk vet verbranden gericht, verander je focus dan nu op het verhogen van je kracht!

 

Tip: Probeer ook eens een workout op een fitness trampoline. Hierdoor kan je heel gemakkelijk je cardiotraining combineren met krachttraining op een leuke manier!

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.