calorieën

Letten op de calorieën?

Trampoline springen, welk kind vond dit vroeger niet leuk om te doen? Trampoline springen geeft namelijk een heerlijk vrolijk gevoel. Maar trampoline springen is niet alleen erg geschikt voor kinderen, de laatste jaren kiezen namelijk steeds meer volwassenen om thuis een mini-trampoline aan te schaffen. Ideaal voor senioren om zelf het inspanningsniveau te bepalen.

Trampoline springen is bovendien minder belastend voor de gewrichten dan bijvoorbeeld joggen of hardlopen. Voor iedereen die een keer op een vrolijke manier wilt gaan bewegen is het zeker een aanrader.

In onderstaande blog meer over trampoline springen zeer effectief is om snel en veel calorieën te verbranden.

Trampoline springen en vetverbranding

Het principe is vrij eenvoudig, 20 minuten per dag is al voldoende om behoorlijke gezondheidswinsten te behalen. Wil je helemaal gezond bezig zijn, dan is 30 minuten aan te raden. Regelmatig bewegen op een minitrampoline zal resulteren in een strakker en gezonder lichaam. Daarnaast verbrandt je meer lichaamsvet met trampoline springen dan met vele andere oefeningen en trainingsmethoden. Trampoline springen is namelijk een gecombineerde work-out van spier- en duurtraining.

Als richtlijn voor een lichte tot matige inspanning (je hartslag stijgt en je begint te zweten) zou je ongeveer tussen de 320 – 420 calorieën per uur verbranden. Het zal je verbazen hoeveel spieren je gebruikt bij het springen en je zult merken dat je spieren steviger worden.

Wanneer je het springen wat zwaarder wil maken kun je gewichten dragen tijdens het springen. Er zijn speciale gewichten te koop die je aan je enkels en polsen kunt binden.

Wil je nog meer calorieën verbranden, probeer dan verschillende oefeningen uit op de trampoline. Zo verbrand je al meer dan 500 calorieën!

Calorieën en gezondheid:

Onderzoek van het Amerikaanse ministerie van gezondheid toont aan dat wie iedere week 2500 tot 3000 calorieen verbrand met behulp van cardiotraining of duursport, zijn of haar leven aantoonbaar verlengd. Daarnaast is diegene in de meeste gevallen alle welvaart- en beschavingsziekten te snel af.

Ook de Nederlandse norm voor gezond bewegen is te vergelijken met die van het Amerikaanse ministerie van gezondheid. Deze ligt namelijk op dagelijks 30 minuten matig tot intensief bewegen.

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.