jumping people

4 populaire oefeningen op de fitness trampoline

Een fitness trampoline is ontzettend veelzijdig fitnessmateriaal. Het is geschikt voor alle leeftijden en voor elke conditie en je kunt er ontzettend veel verschillende oefeningen op doen. Wist je dat je zelf yoga kunt beoefenen op een fitness trampoline? Voor een goede workout zijn er natuurlijk een aantal oefeningen die veelvuldig terugkomen in fitnessroutines. Wij delen daarom vandaag 4 populaire oefeningen op de fitness trampoline. Met deze oefeningen kun je al heel vlot aan de slag en werken aan jouw conditie en kracht.

#1 Walking

Het leren lopen op een fitness trampoline is een heel goed startpunt voor elke workout. Lopen en rennen op de trampoline vereisen een net iets andere techniek dan wanneer je op straat zou lopen en het is goed hier veel mee te oefenen. Het lopen op een fitness trampoline lijkt nog het meest, qua techniek, op snelwandelen. Je traint er je hele benen mee en door je armen actief mee te bewegen, is het een goede warming-up. Een uitleg voor Walking op de trampoline vind je hier.

#2 Jogging

Als je Walking op de fitness trampoline onder de knie hebt, kun je jezelf meer uitdagen door Jogging toe te voegen aan jouw routine. Til je knieën net wat hoger op dan je gewend bent en zwaai je armen heen en weer voor een meer intense oefening en voor balans. Een uitleg voor Jogging op de fitness trampoline vind je hier.

#3 2 Foot Jump

De 2 Foot Jump, oftewel heen en weer springen met twee voeten tegelijkertijd, is een andere oefening die vaak terugkomt in fitnessroutines. Deze oefening traint vooral de core en kan intensiever worden gemaakt door de snelheid en het aantal herhalingen op te voeren. Een uitleg van de 2 Foot Jump vind je hier.

#4 Jumping Jacks

Jumping Jacks zijn altijd al een belangrijk onderdeel geweest van fitness routines in diverse disciplines en dat is natuurlijk bij trampolinespringen niet anders. Bij een Jumping Jack spring je op en neer terwijl je tegelijkertijd je armen en je benen spreid en sluit. De oefening kan flink oplopen qua intensiteit naar mate je deze vaker achtereen doet en het biedt een goede warming-up en een training van de core. Een uitleg van Jumping Jacks op de fitness trampoline vind je hier.

Deel dit:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *